„Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Poronin w sezonie zimowym 2015/2016 - IVA.”Numer ogłoszenia: 263320- 2015; data zamieszczenia: 06.10.2015 

I: ZAMAWIAJĄCY

1) NAZWA I ADRES: Gmina Poronin , ul. Józefa Piłsudskiego 5, 34-520 Poronin, woj. małopolskie, tel. 18 2074112, faks 18 2074192. Adres strony internetowej zamawiającego: www.poronin.pl

2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Poronin w sezonie zimowym 2015/2016 - IVA.

1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługi pn.: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Poronin w sezonie zimowym 2015/2016 - IVA - usługa obejmuje swym zakresem drogi główne na terenie Sołectwa Nowe Bystre - tj. 4,2 km. Zakres robót obejmuje: 1) odśnieżanie dróg, 2) posypywanie dróg w celu usunięcia śliskości zimowej (gołoledzi, lodowicy, śliskości pośniegowej, śliskości śniegowej), 3) odśnieżanie placów, 4) ładowanie i wywóz śniegu z poboczy w miejsca nie kolidujące z ruchem pojazdów i pieszych, 5) usunięcie pozostałych materiałów szorstkich po zakończeniu sezonu odśnieżania (sprzątanie po zimie), 6) prowadzenie dyżurów w celu sprawnego przeprowadzania akcji zimowego utrzymania dróg..

1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.10.00-3.

1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2016.

III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

1) WADIUM. Informacja na temat wadium: 2.200,00 zł

2) ZALICZKI - brak

3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w tym w szczególności posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane oświadczenia dołączone do oferty.

3.2) Wiedza i doświadczenie

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w tym w szczególności posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie - co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia (tj. wykonał co najmniej jedną usługę polegające na zimowym utrzymaniu dróg gminnych lub dróg kategorii wyższej) o wartości co najmniej 40.000 zł, która zostanie potwierdzona dowodami określającymi, że usługa została wykonana w sposób należyty i prawidłowo ukończona. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty.

3.3) Potencjał techniczny

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w tym w szczególności posiadają odpowiedni potencjał techniczny. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży wykaz narzędzi i urządzeń technicznych koniecznych do realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami - w szczególności należy dysponować sprzętem: - piaskarka samochodowa z pługiem stalowym z dociskiem oraz nakładką gumową - 1 szt., - ciągnik lub mniejszy samochód dwunapędowy z pługiem stalowym z dociskiem oraz nakładką gumową - 1 szt., - pług wirnikowy - 1 szt., - ładowarka - 1 szt., Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane oświadczenie dołączone do oferty.

3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w tym w szczególności posiadają osoby zdolne do wykonania zamówienia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane oświadczenia dołączone do oferty.

3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, w tym w szczególności są w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonywana w oparciu o wymagane oświadczenia dołączone do oferty

4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;

4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

5) INNE DOKUMENTY

a) wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty, b) ewentualnie oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, c) ewentualnie pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy

IV: PROCEDURA

1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: przetarg nieograniczony.

2) KRYTERIA OCENY OFERT

2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

1 - Cena - 95

2 - Termin płatności faktury - 5

3) ZMIANA UMOWY

W oparciu o art.144 ust.1 ustawy Zamawiający informuje, że: 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany tylko i wyłącznie w przypadku, i na zasadach określonych w niniejszym paragrafie. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany zawartej umowy: a) w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT za wykonanie usług będących przedmiotem niniejszej umowy. W takim przypadku zmiana stawki następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę podatku VAT. b) z powodu zaistniałej omyłki pisarskiej lub rachunkowej, c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, które zaakceptuje (na piśmie) Zamawiający, d) z powodu zmiany zakresu przedmiotu zamówienia zleconego Wykonawcy oraz zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy (tj. wydłużenia lub skrócenia) wynikających z konieczności uwzględnienia warunków atmosferycznych po wszczęciu niniejszego postępowania.

4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.poronin.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Poronin, ul. Józefa Piłsudskiego 5, 34-520 Poronin.

4.2) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.10.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Poronin, ul. Józefa Piłsudskiego 5, 34-520 Poronin.

4.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

4.4) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.

Poronin, 2015-10-06 Wójt Gminy Poronin

mgr Bronisław Stoch

Pliki do pobrania