Twoje miejsce w górach

GMINA PORONIN

ZAPRASZA

2018.06.04,

Konkursy na stanowiska: 1. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Legionów Polskich w Poroninie ul. Józefa Piłsudskiego 34, 34-520 Poronin 2. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Ratowników Tatrzańskich w Murzasichlu ul. Sądelska 31, 34-531 Murzasichle 3. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Bronisława Czecha w Nowem Bystrem Nowe Bystre 61, 34-521 Ząb

                                                                                                                                      Załącznik nr 1 

                                                                                                                                                     Zarządzenia nr 34/2018
                                                                                                                                                     Wójta Gminy Poronin
                                                                                                                                                     z dnia 04 czerwca 2018
                                                          

                                                                 0GŁOSZENIE O KONKURSIE 

Wójt Gminy Poronin ogłasza konkursy na stanowisko:
1. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Legionów Polskich w Poroninie 
ul. Józefa Piłsudskiego 34, 34-520 Poronin
Organ prowadzący Gmina Poronin.
2. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Ratowników Tatrzańskich w Murzasichlu 
ul. Sądelska 31, 34-531 Murzasichle
Organ prowadzący Gmina Poronin.
3. Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Bronisława Czecha w Nowem Bystrem
Nowe Bystre 61, 34-521 Ząb
Organ prowadzący Gmina Poronin.



I. Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2017r. poz. 1597), tj.
  1. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej  może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania: 
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole;
2) ukończył studia wyższe lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli; 
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego; 
4) uzyskał: 
a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub 
b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
c) w przypadku nauczyciela akademickiego - pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w szkole wyższej - przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora; 
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
       6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych; 
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. poz. 1189 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842, z późn. zm.), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
 8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego; 
      10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311 z późn. zm.);
11) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 z późn. zm.). 
2. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły podstawowej może zajmować również nauczyciel mianowany lub dyplomowany który: 
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej szkole podstawowej oraz 
2) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2-11.
3. Stanowisko dyrektora publicznej szkoły może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania: 
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
 2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
 3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym; 
4) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne; 
5) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 2,5,6,8,10 i 11.
 4. Stanowisko dyrektora w publicznej szkole może zajmować również:
 1) nauczyciel mianowany lub dyplomowany, zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub
 2) nauczyciel mianowany lub dyplomowany urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1881) - spełniający wymagania określone w rozporządzeniu, z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

 II. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać: 
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o
 a) stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela albo 
b) stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
 c) stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
 3) oświadczenie zawierające dane osobowe kandydata: 
a) imię (imiona) i nazwisko, 
b) datę i miejsce urodzenia,
 c) obywatelstwo, 
d) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
 4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia, 
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów wyższych lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą, 
6) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2011 r. poz. 224 i 455; z 2015 r. poz. 1132 oraz z 2017 r. poz. 60) - w przypadku cudzoziemca,
 7) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, 
8) oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
9) oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, 
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1311), 
11) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2016 r. poz. 1721, 1948, 2260 i 2261 oraz z 2017 r. poz. 1530) - w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r., 
12) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego - w przypadku nauczyciela, 
13) poświadczonej przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego, 
14) oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2017 r. poz. 1189) lub w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1842 z późn. zm.) - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego, 
15) oświadczenia, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych. 
III. Do oferty należy dołączyć podpisane załączniki nr 1 i nr 2  do niniejszego ogłoszenia
IV. Oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i numerem telefonu kontaktowego oraz dopiskiem odpowiednio:
1. „Konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej im. Legionów Polskich w Poroninie” 
2. „Konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej im. Ratowników Tatrzańskich w Murzasichlu” 
3. „Konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej im. Bronisława Czecha w Nowem Bystrem” 
w terminie do dnia 19 czerwca 2018 r. do godz.15.00
  adres: Urząd Gminy Poronin ul. Józefa Piłsudskiego 5, 34-520 Poronin, sekretariat.
 W przypadku przesłania oferty listem poleconym liczy się data doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Poronin. 
V. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej. 
VI. Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Poronin.
VII. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

  
 
Poronin dnia  4 czerwca 2018 roku                                                        Wójt Gminy Poronin
                                                                                                                mgr Bronisław Stoch
  


Załączniki:

Zarządzenie

Konkurs ogłoszenie