Twoje miejsce w górach
ZAPRASZA
Przypominamy, że można składać wnioski o udzielenie zwolnienia z tytułu podatku od nieruchomości. Zwolnienie przysługuje Podatnikom, którzy są właścicielami nieruchomości zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, oddanych w posiadanie zależne ( dzierżawa, użyczenie) Przedsiębiorcom, którzy ponoszą negatywne konsekwencje w związku z pandemią Covid-19.
Rada Gminy Poronin w dniu 11 marca 2021 roku podjęła Uchwałę Nr XXXIV/235/2021, wprowadzającą zwolnienie w podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli za styczeń, luty i marzec 2021r.
Przedmiotem zwolnienia są grunty, budynki i budowle zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług hotelarskich, wynajmu pokoi oraz zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej ujętej w Polskiej Klasyfikacji Działalności w podklasach 49.39.Z, 85.5 i 93 – wyciągi narciarskie, działalność związana ze sportami zimowymi, 56.10 – gastronomia, 77.21.Z – wypożyczanie sprzętu sportowego.
Zwolnieniem na podstawie w/w uchwały zostali objęci Podatnicy, którzy nie byli beneficjentami pomocy wprowadzonej Uchwałą Nr XXXI/219/2021 z dnia 29 stycznia 2021 r., w sprawie zwolnienia w podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, wskazanym grupom przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
W praktyce są to przypadki:
Podatnicy nie będący Przedsiębiorcami ubiegający się o zwolnienie zobowiązani są złożyć informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych.
Przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie pomocy na podstawie uchwały zobowiązany jest wraz z deklaracją na podatek od nieruchomości lub informacją o nieruchomościach i obiektach budowlanych, do złożenia:
a) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o udzielenie pomocy oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
b) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o udzielenie pomocy oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
c) wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, który określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311 ze zm.).
Termin złożenia powyższych informacji upływa w dniu 30 kwietnia 2021 r.
Formularze dostępne są pod adresem:
https://www.uokik.gov.pl/wzory_formularzy_pomocy_d...
https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 18 20 210 13, 18 20 210 25.
BŁĄÐ: nie znaleziono widgetu o nazwie contents