Nasz znak: GPGiOŚ-II.6624.24.2018
Poronin, 24.08.2018 r.
Szanowni Państwo,
Mieszkańcy Sołectwa Ząb
W ślad za podjętą przez Radę Gminy Poronin Uchwałą o nadaniu nazw ulicom w Sołectwie Ząb, oraz związaną z tym zmianą adresów dla wszystkich posesji w tym Sołectwie, Wójt Gminy Poronin informuje co następuje:
- nowe adresy wszystkich posesji na terenie Sołectwa Ząb i adresy zamieszkania wszystkich osób zameldowanych w Sołectwie obowiązują od dnia otrzymania za zwrotnym potwierdzeniem odbioru „Zawiadomienia o zmianie numeru porządkowego budynku” wydanego przez Wójta Gminy Poronin;
- Urząd Gminy Poronin – Referat Spraw Obywatelskich i Administracji dokonuje z urzędu zameldowania wszystkich osób na obszarze Sołectwa Ząb pod nowym adresem – bez konieczności osobistego stawiania się w Urzędzie Gminy w tej sprawie;
- bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż do 15 grudnia br. należy w Referacie Finansów – pok. 21 złożyć nowe „Informacje o budynkach, nieruchomościach, gruntach i lasach” z podaniem nowego adresu zamieszkania – dla celów podatkowych;
- obowiązek wymiany dowodu osobistego na nowy dotyczy jedynie tych mieszkańców, którzy aktualnie posiadają dowód osobisty z podanym w nim adresem zamieszkania – bezpłatnie;
- osoby, które w Urzędzie Gminy zgłosiły fakty prowadzenia działalności gospodarczej winny dokonać zmiany adresu na nowy w pokoju nr 18 – bez zbędnej zwłoki;
- w Starostwie Powiatowym w Zakopanem – Wydział Geodezji należy w ewidencji gruntów i budynków dokonać zmiany adresu zamieszkania na nowy;
- w Starostwie Powiatowym w Zakopanem – Wydział Komunikacji osoby posiadające zarejestrowane tam pojazdy mechaniczne i wydane prawo jazdy winny bez zbędnej zwłoki dokonać wymiany tych dokumentów na nowe z uwzględnieniem nowego adresu zamieszkania; celem uzyskania bonifikaty w opłacie za wydanie tych dokumentów (do kwoty 40,50 zł. za dowód rejestracyjny i kwoty 75,50 zł. za prawo jazdy) należy przy składaniu stosownych wniosków przedłożyć „Zawiadomienie o zmianie numeru porządkowego budynku” wydane przez Wójta Gminy Poronin;
- fakt zmiany adresu na nowy należy również zgłosić osobiście w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, w bankach i firmach ubezpieczeniowych, które Państwa obsługują oraz Księgach Wieczystych Sądu Rejonowego w Zakopanem;
- nie ma konieczności osobistego zgłaszania nowego adresu w rejestrze dotyczącym gospodarki odpadami – Urząd Gminy dokona tego wewnętrznie;
- do obowiązków każdego właściciela posesji należy wykonanie oznakowania posesji tablicą z podaniem nowego numeru budynku wraz z nazwą ulicy i miejscowości oraz jej oświetlenia, stosownie do wymogów określonych w „Zawiadomieniu o zmianie numeru porządkowego budynku” wydanego przez Wójta Gminy Poronin.
Pozostając do Państwa dyspozycji, merytoryczni pracownicy Urzędu Gminy Poronin udzielą wszelkich informacji pomocnych w sprawnym załatwieniu formalności związanych ze zmianą adresu – zarówno osobiście jak i telefonicznie, a także w formie elektronicznej.
Wyrażając przekonanie, że nadanie nazw ulicom w Sołectwie Ząb i zmiana adresów na nowe przyczyni się do zwiększenia ładu przestrzennego w Sołectwie oraz usprawni służbom medycznym, przeciwpożarowym i policyjnym skuteczne reagowanie na zdarzenia, a gościom umożliwi wygodne dotarcie do wybranych posesji, proszę o możliwie rychłe wykonanie wynikających z tego faktu obowiązków – dla wspólnej wygody, bezpieczeństwa i codziennego funkcjonowania.
Z poważaniem
WÓJT GMINY PORONIN
mgr Bronisław Stoch
Zawiadomienie